středa 22. září 2010

Křížová cesta v Žirči

Na výletu do Dvora Králové a okolí jsem byl zvědavý i na novodobou křížovou cestu na louce pod lesem, mezi obcemi Žireč a Kuks, o které jsem hodně četl. Křížová cesta asi není ten správný název, podle mne jde spíše o galerii moderně pojatých soch v přírodě. Nechci myšlenku a její provedení kritizovat, spíše vyjádřit, v krátkosti svůj názor:
  • Umístění galerie se mi zdá být odlehlé od civilizace. Kdo ví jak je to s návštěvností?
  • Patnáct pískovcových soch, každá od jiného autora, postrádá něco, co by je spojovalo. Nějakou legendu, nebo příběh, tak jako je tomu u klasické křížové cesty. Možná tam ale něco takového je a jen jsem to nepochopil.
Připojuji nějaké fotky pro ilustraci, zájemci si jistě najdou další na internetu. (Doporučuji zejména fotky na mapách Google)



Žádné komentáře:

Okomentovat