pátek 17. června 2011

Rajčenka a další...

Na zahradě se dost často setkávám s rostlinami, které jsem za celá dlouhá léta svého života nejen neviděl, ale ani nevěděl, že existují. O tato překvapení se stará moje žena, která o zahradu pečuje. Vloni u nás začala růst rajčenka. Je to asi dvoumetrový keř nebo stromek. který vyžaduje přezimování v místnostech kde nemrzne. Letos se rýsují první plody a tak jsme na ně zvědaví.


O rajčence je toho na internetu dost, tak se zde nechci opakovat a pro zájemce přidám jen jeden odkaz. http://hobbyzahrada.cz/clanek-rajcenka_tamarillo__cyphomandra_betacea.htm
Vlastní zkušenosti doplním až po uzrání a chutnávce plodů.

Pak máme na zahradě rostlinu, která je všeobecně známá: maliny. Tyto jsou však specifické tím, že plodí od června až někdy do září. Mám ty maliny rád. Předně mi vyhovují svou chutí a také tím, že kdykoliv k nim přijdu tak nějaké najdu. A v těchto dnech jsem našel první zralé.


A do třetice: ovoce, které je vynikající nejen k bezprostřednímu použití, ale snad ještě lepší po úpravě, která začíná v sudu (bečce, abych byl přesnější) a končí v nějaké osvědčené pálenici. Švestka domácí je její krásné jméno.

Žádné komentáře:

Okomentovat