sobota 18. prosince 2010

Vzpomínky (4)

Na přiložené fotce je kopie plastové kartičky, kterou jsem v obchodě Comfor dostal při nákupu prvního počítače. Na kartičce je datum: 23. prosince 1998. V tuto předvánoční dobu je to tedy dvanáct let mého kratšího nebo později (v důchodu a hlavně v zimě) delšího vysedávání u počítače.

Možná bych našel  i fakturu, ze které by bylo možné vyčíst jeho komponenty. Jisté je však jedno, jeho 20 GB pevný disk slouží ještě dnes v mém současném počítači jako jedno ze zálohovacích  úložišť pro data.

Zhruba o rok později nám do našeho pražského paneláku zavedli kabelový internet a nějakou dobu jsem byl k němu připojen "na vyzkoušení" zadarmo. Moc se mi to líbilo, ale když zkušební doba skončila, oznámili ceny, které nebyly v rámci našich příjmů.

Následovalo připojení přes telefonní linku, neskutečně pomalé a vzhledem k té pomalosti také převelice drahé. V počítači jsem proto měl program, který evidoval každou minutku připojení a varoval mě před vysokými výdaji předem.

Skutečné a plnohodnotné využívání internetu však začalo až někdy kolem roku 2005 s připojením přes Wi-Fi. A dnes už si počítač bez připojení k internetu nedovedu představit.

Žádné komentáře:

Okomentovat